Loading...
Şırnak’ta Rehberlik Öğretmenlerine Oyun Terapisi Eğitimi Proje Desteği 20 Mart 2017 | 19:24
Şırnak ve Cizre Milli Eğitim Müdürlüklerinin Ajansımızın 2016 Yılı Teknik Destek Programı kapsamında Ajansımıza sundukları “Oyun Terapisi” adlı projeleri başarılı bulunarak destek almaya hak kazandı.

Ajansımızın 2016 Yılı Teknik Destek Programı kapsamında Şırnak İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile Cizre İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nün “Oyun Terapisi” adlı projeleri Ajansımız tarafından yapılan değerlendirme sonucunda başarılı bulundu. Destek almaya hak kazanan projeler uygulanmak üzere imzalandı.

Projelerin temel amacı psikolojik sorunları olan çocukların normal terapi ile iyileştirilememesi nedeniyle, çocuklar için en etkili terapi yöntemlerinden biri olan oyun terapisi yöntemiyle tedavi edilmesidir. Terapi, danışman eşliğinde danışma odasında psikolojik rahatsızlıkların ve sorunların iyileştirilmesinde kullanılan bir yöntemdir. Oyun Terapisi de bu yöntemlerden biridir. Özellikle çocuklarda görülen psikolojik sorunların iyileştirilmesinde bu alanda eğitim almış uzmanlarca, oyun ya da oyuncaklar yolu ile sürecin yürütülmesidir. Oyun terapisi rehberlik öğretmenlerinin lisans eğitiminde kazanamadıkları uygulamalı bir bilgidir. Bu kapsamda yapılacak otuz saatlik teorik ve uygulamalı bir eğitimle MEB bünyesinde çalışan rehberlik öğretmenlerinin eğitim alması sağlanacaktır. Bu eğitim sayesinde eğitime katılacak rehberlik öğretmenleri meslektaşlarından bir adım öne geçmiş olacaklardır. Yapılacak bu eğitim faaliyeti Şırnak ve Cizre’deki rehberlik öğretmenlerinin oyun terapisi yöntemini kullanarak öğrencilerin psikolojik sorunlarını anlamasını ve iyileştirmesini sağlayacaktır. Bu eğitimden rehberlik öğretmenlerinin yanı sıra rehberlik öğretmenlerinin görev yaptığı okuldaki öğrenciler ile birlikte örgün eğitim içinde ve dışındaki tüm çocuklar faydalanabilecektir. Ayrıca psikolojik yardım ulaştırılan her bir öğrencinin aile bireyleri ile bu öğrencinin sınıfındaki öğrenciler ve öğretmenlere de dolaylı olarak fayda sağlanmış olacaktır.

Rehberlik öğretmenlerinin özellikle çocuklara sundukları rehberlik hizmetlerinin terapi / danışma süreci karşılıklı iletişime dayalı bir süreç olduğu için ifade edici dil becerisi ve alıcı dil becerisi gelişmemiş çocuk ve öğrencilerde danışma seanslarının etkisi azalmaktadır. Bu eğitimle böyle olan çocuk ve öğrencilerin psikolojik sorunlarının tespit edilmesi sağlanacaktır. Alıcı dil becerisi düşük olan çocuk ve öğrencilerin Oyun Terapisi ile psikolojik sorunlarının iyileştirilmesi sürecinin etkisi artırılacaktır. Psikolojik sorun yaşayan ve bunu ifade edemediğinden kendisini başarısız, değersiz ve önemsiz hisseden, geleceğimizin teminatı öğrencilerimizin içinde bulundukları bu çıkmazdan kurtulmaları sağlanacaktır.

Bu eğitim rehberlik öğretmenlerinin meslek hayatları boyunca kullanabilecekleri bir kazanım olduğu için çalıştıkları ve çalışacakları her okulda minik yüreklerin elinden tutacak ve onları ruh dünyalarındaki buhran ve elemlerden kurtarmak için görev yapacaklardır.