Loading...
Mezopotamya Marka Stratejisi Tanıtımı Yapıldı 23 Şubat 2021 | 16:07

Ajansımız ev sahipliğinde, Mezopotamya’nın markalaşması adı altında Turizm Eşleştirme Yönlendirme Grubu Koordinasyon Çalışmaları toplantısı GAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı, Karacadağ Kalkınma Ajansı, İpekyolu Kalkınma Ajansı ve Proje Geliştirme Merkezi’nin katılımları ile 17 Şubat 2021 tarihinde gerçekleştirildi.

Toplantıya Ajans Genel Sekreterimiz Ahmet ALANLI ve Uzmanların yanı sıra GAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkan Vekili Mehmet AÇIKGÖZ, GAP Bölge Kalkınma İdaresi Bşk. Yrd. Nusret MUTLU, GAP Çevre Fiziksel Gelişme ve Yerel Yönetimler Genel Koordinatörü M. Suphi ÖZER, Karacadağ Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Hasan MARAL, İpekyolu Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Burhan AKYILMAZ, ile marka stratejisini yönetecek Proje Geliştirme Merkezi adına Genel Müdür Aşkım DARCAN, Proje Geliştirme Marka Grup Direktörü Gülşah DURAK CANBABA katıldı. 

Toplantının açılış konuşmasını yapan GAP Başkan Vekili Mehmet AÇIKGÖZ, GAP İdaresi olarak 2014 yılından bu yana GAP Bölgesindeki zengin kültürel mirasını turizm odaklı değerlendirmeye yönelik, Mezopotamya turizm tanıtım ve markalaşma projesini başlattıklarını ifade etti. Proje kapsamında Kalkınma Ajansları ile hazırlanan Sonuç Odaklı Programlar çerçevesinde Mezopotamya Markasını bütün dünyaya tanıtmaya yönelik belirlenen yol haritasının çizildiğini ve çalışmaların halen sürdüğünü dile getirdi. 
Markanın ulusal ve uluslararası tanıtılması yönünde Marka İletişim Stratejik Eylem Planının tamamlanmak üzere olduğunu ifade eden Açıkgöz; bu çerçevede markayı tanıtma konusunda neler yapılabileceği yönünde fikir alışverişi için Kalkınma Ajansları ile bir araya geldiklerini ifade etti.

Açıkgöz; Mezopotamya markası ve tanıtımının sadece sloganla ve fotoğrafla değil; dijitalde, sosyal medyada ve fiziksel olarak da dokunulmasıyla önemli adımların atılması gerektiğini ifade etti.

Toplantı, Marka Grup Direktörü Gülşah DURAK CANBABA’nın Mezopotamya Marka Stratejisi sunumuyla devam etti.
Canbaba; sunumunda markalaşma stratejisinin işleyişi, amaç, hedef, hedef kitlenin belirlenmesi ve yönetim ve koordinasyonu hakkında kapsamlı bilgi verdi.

Mezopotomya marka çatısı altında 9 ilin kültürü ile doğal ve tarihi güzellikleri ulusal ve uluslararası platformda GAP İdaresi ve kalkınma ajansları işbirliği ile tanıtılacak. Sayısız medeniyetin doğuşuna tanıklık ettiği için medeniyetler beşiği olarak anılan Mezopotamya’dan doğan uygarlıklar tüm Dünya’ya yayılarak kültürlere ilham vermiş, çeşitli kültürlerin bir arada yaşadığı; üretim ve ticaretin birleştiriciliği altında barış ve hoşgörünün eşsiz bir birleşimi olmuştur.